• برابر با : Thursday - 24 October - 2024
کل اخبار 1627
0

آغاز کوچ پاییزی عشایر قشقایی استان اصفهان

  • کد خبر : 5139
  • 05 مهر 1395 - 13:53
آغاز کوچ پاییزی عشایر قشقایی استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی سردار جنوب و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست امور عشایر شهرستان های شهرضا و دهاقان امروز  گفت:۶۰۰ خانوار عشایر در شهرضا و ۲۰۰ خانوار عشایردهاقان کوچ خود را به سمت قشقلاق و استان های جنوبی کشور آغاز کردند. ایرج دهقان افزود: هرساله  از  شش طایفه ایل بزرگ قشقایی […]

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی سردار جنوب و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرپرست امور عشایر شهرستان های شهرضا و دهاقان امروز  گفت:۶۰۰ خانوار عشایر در شهرضا و ۲۰۰ خانوار عشایردهاقان کوچ خود را به سمت قشقلاق و استان های جنوبی کشور آغاز کردند.
ایرج دهقان افزود: هرساله  از  شش طایفه ایل بزرگ قشقایی  چهار  طایفه در فصل بهار  به استان اصفهان کوچ می کنند.
وی  با اشاره به خشکسالی در سال های اخیر گفت: هرسال همزمان با ورود عشایر با دو تانکر تا پایان شهریور به منطقه آب رسانی سیار می شود.
دهقان  با اشاره به وجود ۱۲۰هزار راس دام در شهرستان های شهرضا ودهاقان گفت: ۶هزار و ۵۰۰راس دام درشهرضا وهزار و ۲۰۰راس دام در دهاقان بیمه شده اند.
سرپرست امور عشایر شهرضا ودهاقان نبودآگاهی ازمزایای بیمه، وضع نامناسب اقتصادی، مشکلات بیمه های درمانی وندادن غرامت بیمه ، پروانه داران بدون دام ودامداران بدون پروانه، نبودهمکاری برخی از استان های همجوار، وجود جاده آسفالت ،تجمع زیاد عشایردرکوچ بهاره و توسعه شهرها وصنایع را از مهمترین مشکلات کنونی عشایر این شهرستان ها دانست.
مشاهده خبر...
صادرات یک میلیون و ۲۹۱ هزار دلاری فرش دست‌باف قشقایی و ترکمن
لینک کوتاه : https://www.sardarjonoub.ir/?p=5139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.