• برابر با : Thursday - 24 October - 2024
کل اخبار 1627
0

اسکان عشایر یک ضرورت است

  • کد خبر : 3845
  • 27 اسفند 1394 - 10:15
اسکان عشایر یک ضرورت است

به گزراش پایگاه خبری،تحلیلی جمعیت جوانان قشقایی و به نقل از خبرنگار اطلاعات،استاندار فارس اعلام کرد:اسکان قشر عشایر موضوعی بسیار حایز اهمیت است که با جدیت دنبال می شود . این مطلب را سید محمدعلی افشانی استاندار فارس در جلسه شورای عشایر فارس در شیراز اعلام کرد و افزود: : با توجه به اهمیت آموزش […]

به گزراش پایگاه خبری،تحلیلی جمعیت جوانان قشقایی و به نقل از خبرنگار اطلاعات،استاندار فارس اعلام کرد:اسکان قشر عشایر موضوعی بسیار حایز اهمیت است که با جدیت دنبال می شود .


این مطلب را سید محمدعلی افشانی استاندار فارس در جلسه شورای عشایر فارس در شیراز اعلام کرد و افزود: : با توجه به اهمیت آموزش فرزندان عشایر و از سوی دیگر با در نظر گرفتن این موضوع که منابع طبیعی و مراتع موجود پاسخگوی چرای دام عشایر نیست، اسکان این قشر فعال جامعه موضوعی است که بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر این مطلب که با توجه به این که عشایر جزو قشرهای مولد جامعه هستند و همه عمر برای تولید تلاش کرده اند، مسئولان وظیفه دارند پاسخگوی نیازهای آنها باشند، افزود: با هدف کمک به عشایرو شتاب بخشیدن به موضوع اسکان آنها، مصوب شده است تا هزینه طراحی و همچنین تخصیص زمین که حدود ۴۰ میلیون ریال می شود از عشایر گرفته نشود و آنان تنها در پرداخت هزینه آماده‌سازی مشارکت داشته باشند.

استاندار فارس اضافه کرد: از موارد مهم دیگری که در ارتباط با عشایر دنبال می‌شود، بحث ایجاد فرصت آموزشی برای فرزندان آنها است و در این زمینه تقویت مدارس شبانه‌روزی و افزایش سهمیه سرانه دانش‌آموزانی که در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند پیگیری می شود.

افشانی در ادامه یکی از مشکلات فراروی عشایر در زمان کوچ را عبور از شهرها دانست و گفت: در این زمینه نیز مقرر شد که طرح‌هایی تهیه و اعتباری نیز از سوی دولت و شهرداری‌هایی که عشایر از آن شهرها عبور می‌کنند، تامین شود تا از محل آن ایلراهها ساخته شود و عشایر ناگزیر نباشند وارد مناطق شهری شوند. ‏

مشاهده خبر...
هفته بیست و هشتم لیگ یک| نبردهای حساس صدر و قعر زیر ذره‌بین حراست/ معرفی جدید‌ترین تیم خانه‌به دوش
لینک کوتاه : https://www.sardarjonoub.ir/?p=3845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.