• برابر با : Thursday - 24 October - 2024
کل اخبار 1627
1

سنگ فرش های باباکوهی امروز میزبان قدم های قشقایی های سحرخیز

  • کد خبر : 6358
  • 01 بهمن 1395 - 20:39
سنگ فرش های باباکوهی امروز میزبان قدم های قشقایی های سحرخیز

به گزارش سردار جنوب،سحرگاه امروز جمعه اولین روز بهمن ماه ۹۵ قشقایی های سحرخیز شیراز سومین برنامه کوهنوردی خانوادگی خود را در دامنه پارک کوهستانی باباکوهی برگزار کردند. صبح گاه اولین روز بهمن ماه ۹۵ در میان هوای لطیف و مه الود بابا کوهی ،سومین کوهنوردی خانوادگی قشقایی با شور و شوق و همدلی برگزار […]

به گزارش سردار جنوب،سحرگاه امروز جمعه اولین روز بهمن ماه ۹۵ قشقایی های سحرخیز شیراز سومین برنامه کوهنوردی خانوادگی خود را در دامنه پارک کوهستانی باباکوهی برگزار کردند.

صبح گاه اولین روز بهمن ماه ۹۵ در میان هوای لطیف و مه الود بابا کوهی ،سومین کوهنوردی خانوادگی قشقایی با شور و شوق و همدلی برگزار شد..در این کوه پیمایی لذت بخش که از سوی عموم علاقمندان طبیعت گردی ایل قشقایی مورد استقبال قرار گرفته بود از همه سنین از جمله کودکان، جوانان و افراد مسن یعنی جوانان دیروز ، امروز و فردا حضور داشتند . حضور استاد فرهیخته جناب امرالله یوسفی شاعر گرانقدر ایل جناب حسین حیدری گرما بخش این محفل ورزشی ، فرهنگی بود و روزی با شکوه را رقم زد جناب یوسفی ضمن طی این مسیر ۷/۵ کیلومتری زیبا و بسیار لطیف کوهستانی که ابر های اسمان هم به مهمانی آمده بودند و فضایی شاعرانه ایجاد شده بود پیرامون. آداب ، فرهنگ و موسیقی قشقایی توضیحاتی بیان داشتند که مورد استقبال همه همراهان قرار گرفت طوری که هر کس هر سوالی به ذهنش خطور می کرد مطرح می‌نمود و استاد خیلی دقیق و کارشناسانه جواب می داد وی همراه با توضیحاتی کامل در مورد خصوصیات اسب های ایل قشقایی ودرجه اهمیت اسب در این قوم بخصوص نژاد اسب دره شوری از چاپ آخرین اثرش بنام اسبهای اصیل دره شوری خبر داد و در معرفی این اثر گفت زحمات و دقت زیادی جهت جمع اوری اطلاعات برای تألیف این کتاب صرف شده و با افراد اگاه و صاحب نظر زیادی مصاحبه گردیده . این کتاب می تواند به کتابی مرجع برای علاقمندان بزرگواری که به دنبال اطلاعات سریع موثق می باشد این اثر می تواند تبدیل به کتابی مرجع برای علاقمندان بزرگواری که بدنبال اطلاعات صحیح و موثق میباشد گردد.
نویسنده کتاب مدیر کل افسانه ای خاطرنشان کرد ،این کتاب برای عرضه به بازار مراحل پایانی خود را طی میکند و بزودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.نویسنده کتاب مدیر کل افسانه ای خاطر نشان کرد این کتاب برای عرضه به بازار مراحل پایانی خود را طی می کند و بزودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت جناب مهندس حسین حیدری شاعر توانای ایل با بیان این مطلب که قدر این لحظات و یکدیگر را بدانیم و هوای هنرمندانمان را بیشتر داشته باشیم شعری زیبا در وصف اسناد فرود گرگین پور که مدت زیادی در بستر بیماری هستند قرائت کرد و مورد تشویق و استقبال همراهان قرار گرفت که باعث گردید اشعار زیبای دیگری با موضوعات مختلف قرائت کنند.
گفتنی است این گروه کوه نوردی خانوادگی ایل قشقایی هر جمعه صبح برنامه طبیعت گردی با هدف ایجاد همدلی و سلامت روحی و جسمی در بین خانواده ها را دنبال می کند که همراه با اجرای موسیقی سنتی توسط هنرمندان و شعر خوانی شعرا می باشد . لازم به ذکر است در این هفته به پاس همدلی و هم دردی با خانواده های داغدار حادثه ساختمان پلاسکو از اجرای برنامه موسیقیایی خود صرفه نظر کرد .

مشاهده خبر...
جاده جان سیروس ظهرابی را گرفت

در ادامه میتوانید گزارش تصویری این برنامه را که توسط خبرنگار سردار جنوب تهیه شده است را ببینید.

گزارشگر و عکاس: پریسا کاظمی

لینک کوتاه : https://www.sardarjonoub.ir/?p=6358

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.