• برابر با : Thursday - 24 October - 2024
کل اخبار 1627
1

عاشورا یک فرهنگ و سبک زندگی است

  • کد خبر : 2397
  • 21 آبان 1394 - 12:21
عاشورا یک فرهنگ و سبک زندگی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جمعیت جوانان قشقایی ،حاج آقا کاشی سخنران مراسم شب شعر عاشوراییان عشایر در جمع شاعران فرهیخته گفت قیام و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع)  در عاشورا یک جریان است .یک فرهنگ و یک سبک زندگی است. وبه تعبیر مقام معظم رهبری توانی است که همگان برای ادامه ی حیات به آن محتاج […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جمعیت جوانان قشقایی ،حاج آقا کاشی سخنران مراسم شب شعر عاشوراییان عشایر در جمع شاعران فرهیخته گفت قیام و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع)  در عاشورا یک جریان است .یک فرهنگ و یک سبک زندگی است. وبه تعبیر مقام معظم رهبری توانی است که همگان برای ادامه ی حیات به آن محتاج هستند.وی در ادامه افزود که  عاشورا روش تعلیم زندگی است که در آن چگونه زیستن و چگونه مردن را برای ما ترسیم کرده است.
او خاطر نشان کرد که برای بشیریت عاشورا سرمایه ی بزرگی است که امام حسین(ع) با خون خود و فداکاری و ایثار و  حیات عزتمندانه  تبیین کرده است .
در ادامه اضافه کرد که به عاشورا و زیباییهای کربلا باید از دریچه ی عبرت آمیز نگاه کرد همانگونه که حضرت زینب در پاسخ به سوال و زخم زبان ابن زیاد که از حضرت پرسید : چگونه دیدی کاری که خدا با برادرت در کربلا کرد،چنین پاسخ می دهد که جز زیبایی چیزی ندیدم.
حاج آقا کاشی از مهم ترین نتایج پیوند شعر و هنر با واقعه ی عاشورا را ترویج و تحکیم فرهنگ عاشورا و عظمت و محبت حضرت اباعبدالله (ع) دانست و از طرفی اشاره نمود که عاشورا یک ادبیات غنی و کهن و ارزشمند را به عنوان یک افتخار برای جامعه ی اسلامی جاودان میسازد. وی با تاکید بر این که رسالت شما شاعران و اهل هنر این است که عبرت ها و زیبایی های عاشورا را بن مایه و سرمایه ی آثار خودتان قرار دهید در پایان سخنانش گفت که  ولایت مداری از ویژگی های جامعه ی عشایری جنوب کشور می باشد.

مشاهده خبر...
گبه و فرش قشقایی جهانی شد

خبرنگار :سمیرا مولودی

لینک کوتاه : https://www.sardarjonoub.ir/?p=2397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.