• برابر با : Thursday - 24 October - 2024
کل اخبار 1627
5

زندگینامه سردار شهید امام قلی عزیزی(قشقایی)

  • کد خبر : 316
  • 25 تیر 1394 - 13:30
زندگینامه سردار شهید امام قلی عزیزی(قشقایی)

زندگینامه سردار شهید امام قلی عزیزی(قشقایی) شهیدامامقلی عزیزی منطقه عشایر نشین باباکلان گچساران در سال ۱۳۴۲ در ایل قشقایی متولدشد. وی در دامان پرمهر طبیعت پرورش یافت و در زلال زمزمه چشمه ساران ، روح عطشناک خویش را سیراب ساخت .         دوران تحصیل وی در شش سالگی قدم در راه تحصیل […]

زندگینامه سردار شهید امام قلی عزیزی(قشقایی)

شهیدامامقلی عزیزی منطقه عشایر نشین باباکلان گچساران در سال ۱۳۴۲ در ایل قشقایی متولدشد. وی در دامان پرمهر طبیعت پرورش یافت و در زلال زمزمه چشمه ساران ، روح عطشناک خویش را سیراب ساخت .

 

 

 

 

دوران تحصیل

وی در شش سالگی قدم در راه تحصیل علم و دانش گذاشت.شهید امام قلی عزیزی ، مدرسه شبانه روزی عشایری نورآباد ممسنی را جهت ادامه تحصیل برگزید ویکی از دوسال از دوره متوسطه را نیز درهنرستان فنی این شهر به کسب علم و معرفت پرداخت . وی دوسال آخر تحصیل را در گچساران با دریافت مدرک دیپلم فنی رشته اتومکانیک به پایان رساند. وی که دیرزمانی قبل از پیروزی انقلاب با حزب الله گچساران به فرماندهی شهید بشارت فعالیت داشت ، در دوره متوسطه و  همزمان با ایام شکوهمند انقلاب اسلامی نیز در صف اوّل قیام با مشتهای آهنین ، انزجار خوداز رژیم ستمشاهی را اعلام داشت .

فعالیت درجبهه

شهید عزیزی پس از پیروزی انقلاب وبعد از گذراندن آموزشهای لازم دربسیج ، فعالیتهای مداومی راباکمیته انقلاب اسلامی آغاز کرد. وی در سال ۱۳۶۰ و اندک زمانی بعد از شروع جنگ رسماً به عضویت سپاه پاسداران گچساران درآمد ودرهیأت یک پاسدار جان برکف ، راهی جبهه های حق علیه باطل گردید. وی در مدت زمان حضور در جبهه در عملیاتهای مختلفی از جمله کربلای ۲، ۳، ۴و۵ شرکت کرد و مسؤولیتهای مختلفی را عهده دارگردید که از آن میان می توان به این موارد اشاره کرد :

مسؤول کارگزینی قرارگاه نوح (ع) و قائم مقام تیپ ۴۸ فتح

مشاهده خبر...
اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در ارتفاعات شیراز

شهید عزیزی علاوه بر مسؤولیتهای یادشده ، در پشت جبهه نیز مسؤولیتهای خطیری را به عهده داشت . وی تا سال ۱۳۶۴ در گچساران مشغول به خدمت بود امّا در ادامه راهی شیراز گردید و دربسیج عشایری مشغول به خدمت شد و ضمن همکاری با شهید نریمانی به عنوان مسؤول یکی از نواحی دهگانه عشایری انجام وظیفه کرد.

بعد از شهادت شهید نریمانی، فعالیتهای زیادی را برای تبدیل بسیج عشایری به سپاه عشایری انجام داد و سرانجام با تلاش بسیار به این کار توفیق یافت . از دیگر مسؤولیتهای شهید به موارد زیر می توان اشاره کرد :

فرماندهی یگان رزمی عشایری فارس؛ فرماندهی حوزه مقاومت امام علی طایفه شش بلوکی ، جانشینی سچاه عشایری فارس که در ادامه به فرماندهی آن منصوب گردید و در زمان شهادت نیز این مسؤولیت را برعهده داشت .

شهادت

نهم اسفند ماه ۱۳۶۶ یادمان پرواز ملکوتی این عاشق صادق است . او پس از عمری تلاش و مبارزه سرانجام در آستانه بهار ۱۳۶۷ چونان لاله ای پرپر  بر دامان زخمی “صفره” در استان سلیمانیه عراق شکفت و دربهاران لاله و سنبل بر دستهای مردم قدرشناس “باباکلان ” تشییع و در قطعه شهدای این روستا به خاک سپرده شد . در پایان ، فرازهایی از مناجات نامه این عاشق واصل را تقدیم می داریم :

« خدایا! پروردگارا! بی نهایت به درگاهت شکر که توفیق خدمت را به من عنایت فرمودی و مرا از بی تفاوتی و غفلت رهانیدی و به صفوف لشکریان حق پیوند دادی . خدایا ! به من ارزش دادی امّا توفیف نگهداری این ارزش را هم عطا کن . »

مشاهده خبر...
پدر آموزش عشایری ایران به جهان معرفی شود

 

http://s3.picofile.com/file/8200448500/011010.jpg

لینک کوتاه : https://www.sardarjonoub.ir/?p=316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.