• برابر با : Thursday - 24 October - 2024
کل اخبار 1627
2

فعالیت‌های جامعه عشایری نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است/ یادواره شهدای طایفه فارسیمدان در کازرون برگزار می‌‌شود

  • کد خبر : 2860
  • 29 آذر 1394 - 1:19
فعالیت‌های جامعه عشایری نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است/ یادواره شهدای طایفه فارسیمدان در کازرون برگزار می‌‌شود

فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایری فارس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های جامعه عشایری را نمونه بارز تحقق منویات معظم‌له دانست. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، وحید گلستانی شنبه ۲۸ آذر در جمع خبرنگاران گفت: امروز هر چادر عشایر به یک کارگاه کوچک اقتصاد مقاومتی […]

فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایری فارس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های جامعه عشایری را نمونه بارز تحقق منویات معظم‌له دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، وحید گلستانی شنبه ۲۸ آذر در جمع خبرنگاران گفت: امروز هر چادر عشایر به یک کارگاه کوچک اقتصاد مقاومتی تبدیل شده که با کمترین امکانات و هزینه، بیشترین بهره‌وری را دارد.

وی در خصوص گستره فعالیت و اهداف این حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایر گفت: این حوزه مختص عشایر طایفه فارسیمدان شهرستان کازرون است که زمستان در منطقه کازرون و تابستان در نقاط شمالی فارس و جنوب اصفهان و مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد، زندگی می‌کنند.

گلستانی عنوان کرد: این حوزه مقاومت بسیج دو هدف عمده را در سطح قشر طایفه فارسیمدان دنبال می‌کند و نخست تشکیل کمیته محدودیت‌زدایی است که این کار را از طریق اعطای تسهیلات خود اشتغالی از قبیل دامداری‌های سبک، پرورش مرغ محلی، قارچ، زنبور عسل و اشتغال خواهران نظیر گلیم‌بافی، جاجیم بافی و غیره دنبال می‌کند.

فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایری استان فارس، هدف دوم این حوزه را ترویج فرهنگ ناب اسلام و انقلاب اسلامی در میان این قشر عنوان و اضافه کرد: این هدف از طریق برگزاری برنامه‌های متنوعی مانند برگزاری یادواره‌های شهدا، نشست‌های حلقه‌های صالحین و دیگر برنامه‌ها دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه ساختار زندگی عشایر و پراکندگی آنان در ایام سال امکان فعالیت‌های متمرکز توسط دستگاه‌های متولی مسائل فرهنگی نظیر ارشاد و تبلیغات اسلامی را نمی‌دهد، گفت: سپاه و بسیج عشایری این خلأ را با برگزاری حلقه‌های صالحین در سطح کودکان و نوجوانان پر کرده است.

مشاهده خبر...
دختران قشقایی و گل های نرگس در کوهپایه های استان فارس

سوم دی‌ماه یادواره شهدای طایفه فارسیمدان برگزار می‌شود

فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایری استان فارس با اشاره به اینکه عشایر تاکنون ۱۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است، گفت: تنها در یک دبیرستان عشایری، ۹۲ شهید به انقلاب تقدیم کرده‌ایم، به همین دلیل سپاه و بسیج عشایری به پاس گرامیداشت خون شهدا در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج اقدام به برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا کرده است که استقبال خوبی هم از آن‌ها شده است.

گلستانی از برگزاری یادواره سرداران و ۴۸ شهید طایفه فارسیمدان در منطقه جره و بالاده شهرستان کازرون خبر داد و گفت: این مراسم ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه، ۳ دی‌ماه سال جاری با سخنرانی سردار غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس و با هدف تجلیل از خانواده شهدا و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

رونمایی از درب ضریح گلدسته امام حسین(ع)

او اضافه کرد: در حاشیه این یادواره نمایشگاه دفاع مقدس و یادمان شهدای عشایر و سرداران نیز برپا خواهد شد ضمن اینکه از درب ضریح گلدسته امام حسین(ع) نیز با همکاری ستاد عتبات عالیات رونمایی می‌شود.

فرمانده حوزه مقاومت امام حسین(ع) سپاه عشایری استان فارس با تأکید بر اینکه جامعه عشایری همواره ولایتمدار بوده است، گفت: ولایتمداری و ولایت‌پذیری جامعه عشایری موجب شده که این جامعه احترام خاصی برای مقام روحانیت قائل باشند و این موضوع را می‌توان در قیام تاریخی آیت‌الله عبدالحسین لاری و همچنین تقدیم اولین شهیده جامعه عشایر (باختر بیگلری) در راه مبارزه با استکبار و استعمار انگلیس، به‌عینه مشاهده کرد.

گلستانی همچنین گفت: همایش سران و معتمدین ایلات و عشایر طایفه فارسیمدان و برنامه تجلیل از نخبگان عشایری بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

مشاهده خبر...
زندگی نامه و وصیت نامه شهید مقصود آقایی
لینک کوتاه : https://www.sardarjonoub.ir/?p=2860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1
  1. آیت الله سید عبدالحسین لاری فتوای تاریخی داد اما سردار جنوب صولت الدولله قشقایی وقشقایها بودند با انگلیسیها وارد جنگ شدند واستعمار انگلیس را از جنوب بیرون کردند برسد به گوش فرمان حوزه مقاومت امام حسین که روز روشن قشقایی را نمیبینی میخواهند همه عشایر تحت فرماندهی خودشان باشند اینم سیاست کثیف پانفارسیسم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.