• برابر با : Thursday - 24 October - 2024
کل اخبار 1627
1

پنجمین فستیوال «فرهنگ، موسیقی و ادبیات ترکان جهان» با تمرکز بر نام و فعالیت های پروین بهمنی برگزار شد

  • کد خبر : 4114
  • 22 اردیبهشت 1395 - 9:22
پنجمین فستیوال «فرهنگ، موسیقی و ادبیات ترکان جهان» با تمرکز بر نام و فعالیت های پروین بهمنی برگزار شد

نوازنده و پژوهشگر موسیقی گفت: پنجمین فستیوال «فرهنگ، موسیقی و ادبیات ترکان جهان» با تمرکز بر نام و فعالیت های پروین بهمنی در حوزه موسیقی و ادبیات با حضور ۱۴ کشور برگزار شد. دامون شش بلوکی، نوازنده و پژوهشگر موسیقی درباره نام گذاری یک فستیوال موسیقی خارجی به نام مادرش «پروین بهمنی» به خبرنگار فرهنگی […]

نوازنده و پژوهشگر موسیقی گفت: پنجمین فستیوال «فرهنگ، موسیقی و ادبیات ترکان جهان» با تمرکز بر نام و فعالیت های پروین بهمنی در حوزه موسیقی و ادبیات با حضور ۱۴ کشور برگزار شد.

دامون شش بلوکی، نوازنده و پژوهشگر موسیقی درباره نام گذاری یک فستیوال موسیقی خارجی به نام مادرش «پروین بهمنی» به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: پنجمین فستیوال «فرهنگ، موسیقی و ادبیات ترکان جهان»  امسال برای اولین بار به نام هنرمند ایرانی «پروین بهمنی» در دانشگاه کرسون برگزار شد؛  این فستیوال از چند بخش تشکیل می شود که بخشی از آن مربوط به اجراهای موسیقی بود وبخش های دیگر آن به کنفرانس و سمپوزیم موسیقی اختصاص داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: در پنجمین فستیوال «فرهنگ، موسیقی و ادبیات ترکان جهان» به نقش پروین بهمنی در حوزه های ادبیات و موسیقی و احیای موسیقی عاشیقی پرداخته شد؛ پروفسور شامل و مبارز علی اف از باکو و تعدادی از اساتید دانشگاه های ترکیه  در پژوهش های درباره پروین بهمنی و موسیقی قشقایی سخنرانی کردند.

 

 

دامون شش بلوکی اظهار داشت: در این فستیوال هنرمندان و پژوهشگرانی از ۱۴ کشور ایران، آذربایجان، اوکراین، گرجستان، چین، مجارستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان به همراه پژوهشگران و استادان دانشگاهی از استانبول، قونیه، ترابوزان، سامسون، ارزروم، کارس مالاتیا، آرلاهان و آنکارا در دانشگاه کرسون حضور دارند.

 

این نوازنده و پژوهشگر موسیقی افزود: در پنجمین فستیوال «فرهنگ، موسیقی و ادبیات ترکان جهان» گروه حاوا  به صحنه رفت ، همچنین درمراسم بزرگداشت پروین بهمنی در این فستیوال تعدادی از شعرا و عاشیق ها اشعار و ملودی های را  به نام پروین بهمنی ساخته بودند اجرا کردند.

مشاهده خبر...
پیروزی تیم کارون اروند خرمشهر برابر قشقایی شیراز

 

۳۹۶a8752 ۳۹۶a87522 ۲۰۱۶-۰۴-۲۸-۵٫-turk-dunyasi-asiklar-soleni-grude-yapilacak ۰۴۴۶۰a3369f064cef8fdae2f8d03f022_a

وی تصریح کرد: دبیر اجرایی این برنامه را پروفسور کافکا سیالی بر عهده داشت این مراسم به طور زنده از شبکه TRT‌ پخش می شد و حتی رییس جمهور ترکیه هم این مراسم را به صورت زنده تماشا می کرد.

 

دامون شش بلوکی افزود: در پنجمین فستیوال «فرهنگ، موسیقی و ادبیات ترکان جهان» همچنین از سیدعباس سجادی، رییس موسسه فرهنگی و هنری نیاوران به عنوان پژوهشگر و شاعر و فعال فرهنگی تجلیل ویژه شد.

 

وی خاطر نشان کرد: پنجمین فستیوال «فرهنگ، موسیقی و ادبیات ترکان جهان» به همت مدیریت دانشگاه «کرسون»، دفتر نخست وزیری ترکیه و موسسه فرهنگی «آکرابا» برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.sardarjonoub.ir/?p=4114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1
  1. زنده باد درود به اصالت وفرهنگ قشقایی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.