• برابر با : Thursday - 24 October - 2024
کل اخبار 1627
4

گردهمایی ایلات شاهسون و قشقایی در هفته فرهنگی اردبیل

  • کد خبر : 4123
  • 22 اردیبهشت 1395 - 21:15
گردهمایی ایلات شاهسون و قشقایی در هفته فرهنگی اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری آیین هفته فرهنگی اردبیل با حضور ایلات شاهسون و قشقایی از استان های اصفهان و فارس خبر داد. به گزارش ایرنا، سید ناصر اسحاقی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی هفته فرهنگی استان های اردبیل، اصفهان و فارس گفت: با توجه به نزدیکی ریشه های ایلات شاهسون […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری آیین هفته فرهنگی اردبیل با حضور ایلات شاهسون و قشقایی از استان های اصفهان و فارس خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید ناصر اسحاقی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی هفته فرهنگی استان های اردبیل، اصفهان و فارس گفت: با توجه به نزدیکی ریشه های ایلات شاهسون و قشقایی هفته فرهنگی اردبیل ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور این دو ایل از سه استان کشور به میزبانی اردبیل برگزار می شود.
وی برگزاری نشست تخصصی موسیقی (موسیقی مقامی آذربایجان و قشقایی)، نشست علمی ادب و هنر (فرهنگ و ادبیات عامیانه)، مردم شناسی (آیین ها و بازی های بومی) و اجرای موسیقی زنده توسط عاشیق های شاهسون و قشقایی را از جمله برنامه های آیین هفته فرهنگی اردبیل عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: انتقال دانش و میراث فرهنگی و معرفی ظرفیت های منطقه با حضور اکیپ های فرهنگی و هنری از جمله هدف های برگزاری این آیین است که تلاش می شود برای دو گروه نخبه و عامه جامعه قابل استفاده باشد.
او همچنین بیان کرد: به منظور استفاده بیشتر مردم و ایجاد آرامش روانی جامعه، بخشی از برنامه ها در فضای باز و نقاط مرکزی شهر برگزار خواهد شد و تلاش می شود برنامه هایی از این دست در طول فصل تابستان ادامه یابد که می تواند در جلب گردشگران موثر واقع شود.
اسحاقی در ادامه گفت: برنامه مشابهی (هفته فرهنگی اردبیل) نیز برای معرفی ظرفیت های این استان در کیش پیشنهاد شده که مورد استقبال مسوولان منطقه آزاد قرار گرفته و در دست پیگیری می باشد.

مشاهده خبر...
نایب قهرمانی ایران در مسابقات جهانی توسط جوان قشقایی
لینک کوتاه : https://www.sardarjonoub.ir/?p=4123

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.