• برابر با : Thursday - 24 October - 2024
کل اخبار 1627
1

مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد محمد نادری در زادگاهش

  • کد خبر : 493
  • 09 مرداد 1394 - 13:12
مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد محمد نادری در زادگاهش

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی جمعیت جوانان قشقایی و به نقل از قشقایی آنلاین ، در پی تلاش یک هفته ای گروهی از فرهنگیان طایفه دره شوری و  شورای اسلامی روستای فتح آبادِ وردشت و مساعدت بی شائبه بخشدار و پرسنل محترم بخش وردشت و مسئولینِ شهرستان، بزرگداشت شادروان محمد نادری دره شوری در روز پنجشنبه […]

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی جمعیت جوانان قشقایی و به نقل از قشقایی آنلاین ، در پی تلاش یک هفته ای گروهی از فرهنگیان طایفه دره شوری و  شورای اسلامی روستای فتح آبادِ وردشت و مساعدت بی شائبه بخشدار و پرسنل محترم بخش وردشت و مسئولینِ شهرستان، بزرگداشت شادروان محمد نادری دره شوری در روز پنجشنبه هشتم مرداد ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۴ الی ۶ بعد از در سالن ورزشی شهدای وردشت فتح آباد با حضور انبوه مردم شریف منطقه و شهرهای همجوار و مسئولین شهرستان برگزار گردید.

برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی آغاز گردید.

مجری برنامه دکتر غلامرضا جهانشاهی بود که هنرمندانه و با چیره دستی خاص خود برنامه را مجری بود.

بعد از سخنان آغازین دکتر جهانشاهی، آقای اردشیر نادری عضو شورای اسلامی روستای فتح آباد ضمن بیان سخنانی، به حضار و مسئولین شهرستان و هیئت اعزامی از شیراز ( جنابانِ بزرگوار، آقایان امرالله یوسفی و مهندس حسین حیدری و مهندس یاشار پولادیان نماینده  مشاور رئیس جمهور در فارس و استان های همجوار و همراهان) خیر مقدم گفت.

سپس آقای افشاری به زبان ترکی قشقایی مداحی خود را اجرا کرد.

در ادامه برنامه آقای امرالله یوسفی دوست و یار همراه محمد نادری رسم رفاقت را به نحو احسن ادا نموده و در مورد فعالیت های شادروان نادری سخنرانی کرد.

نوبت به شاعر زیبا سحن علمداری ( علم) رسید و شعری در رثای زنده یاد محمد نادری قرائت نمود.

مهندس جوان و پرتلاش قشقایی، جناب آقای یاشار پولادیان سخنران بعدی بود که با سخنان دلنشین و پر محتوای خود ضمن بیان بخشی از خدمات فرهنگی زنده یاد نادری، در مورد دغدغه های فرهنگی عشایر جنوب بخصوص قشقایی ها، حضار را مستفیض نمود.

مشاهده خبر...
«عصرانه ادبی فارس» به ایستگاه چهل و چهارم رسید

مرادحاصل نادری دره شوری پشت میکرفن قرار گرفته و سخنان خود را در دو بخش ارائه داد. ابتدا بیوگرافی کوتاهی از زندگی شادروان نادری را بیان کرده و سپس دلنوشته حزین خود که حاوی خاطراتی کوتاه از دوستی و رفاقت خودش با شادروان بود را ارائه داد.

سپس یکی دیگر از یاران و همکاران فرهنگی زنده یاد محمد نادری، جناب مهندس حسین حیدری ضمن بیان سخنانی پر محتوا، شعری از سروده های خود را قرائت نمود.

در ادامه مهندس حمید طاهری آوازه خوان خوش صدا و حسین فرهنگ نوازنده چیره دست تار، قطعه نوای ایل را اجرا نمودند.

آقای موسوی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سمیرم، سخنران بعدی بود که مطالب وزینی را بیان نمود.

سپس نماهنگ ( مستند کوتاه ۱۵ دقیقه ای، ایل مرد) نیز برای حضار پخش گردید.

در انتها آقای سهیل نادری (فرزند شادروان نادری) ضمن بیان بخشی از خصایل اخلاقی و فعالیت های فرهنگی زنده یاد، از دست اندرکاران اجرای برنامه و مسئولین تشکر و قدردانی نمود.

جناب دکتر جهانشاهی ضمن اجرای برنامه، در لابلای بخش های متنوع برنامه، مطالبی در مورد مجموعه اشعار یوسف علی بیگ که توسط شادروان نادری جمع آوری و توسط خود زنده یاد، به زبان فارسی هم ترجمه گردیده و آماده چاپ است، مطالب ارزشمندی را بیان کرده و شیوه ترجمه ایشان را ستود.

لازم به ذکر است که فرماندار محترم سمیرم، رئیس اداره آموزش و پرورش و روسای اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی و اداره تربیت بدنی و کتابخانه های عموی شهرستان و بخشدار وردشت و …. و همچنین رئیس صدا وسیمای مرکز یاسوج با قدوم خود مراسم بزرگداشت را غنا بخشیدند.

مشاهده خبر...
دیدار تیم آلپ سون قشقایی و بسیج پاسارگاد

از تمامی مسئولیت محترم ادارات و نیروی انتظامی و مردم شریف منطقه از شهرضا، سمیرم، بروجن، اصفهان، شیراز، گچساران و سایر مناطق دور و نزدیک قدم رنجه کرده و با حضور خود ما را مشوق بودند کمال تشکر را داریم.

مرادحاصل نادری دره شوری
هشتم مرداد ۹۴

لینک کوتاه : https://www.sardarjonoub.ir/?p=493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.